Tuesday, January 15, 2013

Micro ႏွင့္ Macro အ ပိုင္း အ စ မ်ား (၂)

ဒီေန႕ ၾကက္ဆီထမင္း ေရာင္း တဲ့အမ တစ္ ေယာက္ နဲ႕ စကားေျပာ ျဖစ္ပါ တယ္ အဲဒီအမနဲ႕ခင္ေနတာၾကာ ေပမဲ့ စကားမ ေျပ ျဖစ္ပါ ဘူ: ဟိုအ ရင္ေတြတုန္း က ယပလက္ ပဲထင္ လို႕ စားစရာ မွာ ျပီ: ေငြရွင္း ထျပန္ ေလာက္ပဲ ရွိ ပါ တယ္ ေနာက္မွ ဖားအံ က မြန္မွန္:သိတာပါ။ ၁၁ ႏွစ္သမီ: အရြယ္ထဲ က ေယာက္ ေနတာ အခု အသက္သုံး ဆယ္ရွိျပီတဲ့။ စကားေတာ့အေတာ့ကိုဝဲတာ ။ ခဏ ၾကာေတာ့ KFC လာပို႕ ပါတယ္ ျမန္မာျပည္ျပန္ လူၾကံု အတြက္တဲ့ေလ။ ဒါနဲ႕ စားျပီ: ေသာက္ျပီ: စပ္စုျခင္တာနဲ႕ သူ႕ကိုအင္တာဗ်ဴ: လုပ္ျဖစ္ပါ တယ္။ သူတို႕တစ္ရက္ ေရာင္းရ ေငြ ဘတ္တစ္ေသာင္း တေန႕ရွိ တယ္ လို႕ သိရေတာ့ မ်က္လံု: ေတာင္ ျပဴ: တယ္ ။ ၾကက္တေကာင္ ကို ဘတ္၅၀ တေန႕ ၈ေကာင္ကေနဆယ္ေကာင္ ၾကားကုန္ တယ္ ဆို တယ္ ၾကက္တေကာင္ကို ၾကက္ဆီ ထမင္း ပြဲ၃၀ ကေန ၄၀ ရပါတယ္တဲ့။ ဆိုင္က Stainless Steel တြန္: လွည္း နဲ႕ စားဝိုင္း ၅ ဝိုင္း ေလာက္ရွိ ပါတယ္။ သူတို႕  အျမတ္က ၄၀% လို႕ဆိုပါတယ္။ ဒါဆို အမ ဝင္ေငြ ကမနည္းဘူ: ဘဲလို႕ေျပာေတာ့ သူ႕ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ မဟုတ္ ဘူ: သူ႕လခ က ၁၇၀၀၀ တဲ့ ယိုးဒယားက ဘြဲ့ရ ဝန္ထမ္:အ ေျခခံလစာ  ထက္ေတာင္ ၂၀၀၀ မ်ား ေနပါေသးတယ။ သူ႕သေဌး မွာဒီ လို ၾကက္ဆီ ထမင္း ဆိုင္ႏွစ္ဆိုင္ ရွိတယ္ လို႕ မြန္သံ ဝဲဝဲ နဲ႕ေျပာ ေတာ့ နား မလည္ လို႕ ျပန္ ျပန္ ေမးရ တယ္ ။အဲ. အမ စိတ္ရွည္ လို႕ သာ ေတာ္ ေတာ့တယ္ ။  သူ႕သေဌး တစ္ရက္ဝင္ေငြ ငါးေသာင္း ဆိုေတာ့ ကိုေတာင္ ၾကက္ဆီ ထမင္းေျပာင္း ေရာင္း ေကာင္းမလားစဥ္းစားမိပါ ရဲ့ ။ သူေတာ့ ဆိုင္ကို လူေတြက အခ်ဥ္ ေရ  ေကာင္း လို႕ လာၾကတယ္ လို႕ဆက္ေျပာ ပါတယ္။


ဒါနဲ႕စားအျပီဧည့္အိမ္ျပန္ေတာ့ လမ္: တလမ္: လုံး  ေခါင္း ထဲ မွာ အေတြး ေတြ အျပည့္ ဘဲ ။သူတို႕ ဆိုင္ အ ေန အ ထား နဲ႕ ဆို ကြၽန္ ေတာ္ တို႕ ဆီက သာမန္ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ ေလာက္ နယ္ တူတူထားႏိုင္ မွာ ပါ ။ ကို႕ ဆီကလက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ ဒီ ေလာက္ေရာင္းေကာင္း ရဲ့လား ေတြးၾကည့္မိ တယ္ ။ သူတို႕ ေရာင္းေကာင္း ေနတာ ယိုးဒရား ေတြ ကိုယ္ဧည့္အိမ္ ကို ထမင္း ခ်က္မစာ: တာ လည္း အေၾကာင္းတ ခု ျဖစ္မွာပါ  အခ်ဥ္ ေရ  ေကာင္း လို႕ လာၾကတယ္ ဆိုေတာ့ သူတို႕ စပ္တဲ့အခ်ဥ္ရည္ က သူတို႕ core competency လို႕ သတ္မွတ္ႏိုင္မယ္ ထင္ပါ တယ္။ သူတို႕ competitive အျမဲ ျဖစ္ ေစ တာ လည္း အ ခ်ဥ္ရည္ လို႕ေျပာလို႕ ရမယ္ ထင္ တယ္။ လုပ္ငန္: တစ္ခု ဟာ core competency  လည္း ျဖစ္ competitive လည္း ျဖစ္ ေန ရင္ ေအာင္ ျမင္ ဖို႕ လမ္: စ ပါ ဘဲ။ ေနာက္တ ခု က quality control ပါ ။

အဒီ အ ေၾကာင္းစားေန ရင္း  စဥ္: စား မိ ေတာ့သူနားလည္ ႏိုင္မဲ့ ေမးခြန္: စဥ္: စားျပီ: ေမးမိျပန္ပါတယ္ ။ အဒီ အ မ ကအခ်ဥ္ရည္ ကိုသေဌးကိုယ္ တိုင္ လုပ္ တာသူတို႕ မသိဘူ: လို႕ေျပာေတာ့ trade secret ဆို တာကို သတိ ရ မိ တယ္ ။ ဒီလိုဆိုင္ေသ: ေသးေလေတာင္ trade secret နဲ႕ကိုလို႕ သေဘာေပါက္ လိုက္မိပါရဲ့။ဒါေၾကာင့္လည္း KFC ၾကက္ေၾကာ္သူမ်ားနဲ႕မတူ တာ ပဲေလ KFC က franchise လုပ္တာ recipe ပါ။ ဒါဆို KFC ကဝန္ထမ္: ေတြ  သိမသြားႏိုင္ဘူ: လားလို႕ေမး ခြန္: ထုပ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ဝန္ထမ္: အာ: လုံး ေရာ franchise ယူ တဲ့လူ (franchisee) ေရာ ကို KFC က စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ထားျပီ: သားပါ Non Disclosure Agreement လို မ်ိဳးေတြပါ။ ေၾကာ္ခ်က္နည္: ဟင္းခက္အေမႊးအၾကိဳင္ ထဲ့ နည္: ေတြ ဟာ trade secret ေတြပါဘဲ တခ်ိဳ႕  Agreement  ဆို ဝန္ထမ္: က စီ: ပြါးေရး ပံုစံ တူတဲ့အလုပ္ေတြမလုပ္ရဘူ: ဆိုတာေတြေတာင္ပါပါတယ္။  trade secret ေတြဟာ လုပ္ငန္: တခု ရည္ရွည္ ရပ္တည္ဖို႕ အက်ိဳးအေတာ္ ျပဴပါတယ္။  ေတာင္ေတြး ေျမာက္ေတြးနဲ႕ ငါတို႕ဆီက ဆိုင္ေတြေရာ quality control ရွိရဲ့လား လို႕ ေတြးလိုက္မိတယ္။  ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ဧည့္အိမ္ နား မွာလက္ဖက္ရည္ ဆိုင္တဆိုင္ရွိ တယ္ လက္ဖက္ရည္ နဲ႕ အီၾကာေကြး ေကာင္းတာ တေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္က လည္းအ စားသမားဆိုေတာ့  အ ရင္ကမနက္မနက္ ေရာက္ျဖစ္ ပါတယ္။အနီ: နားက လူေတြလည္း ကိုလိုဘဲ အီၾကာေကြး ၾကိဳက္လို႕လာလာဝယ္တာသတိထားမိတယ္ ၃လ ၄လ ေလာက္ၾကာေတာ့ သူတို႕အီၾကာေကြး ကအရင္လို မဟုတ္တာသတိထားမိလာတယ္ ဒါ QC အားနည္းတာလား အေၾကာ္ဆရာ ေျပာင္းသြားသလား မေျပာတတ္ပါ ကိုယ္ပိုင္ core competency ကို သတိမထားမိ လိုက္တာျဖစ္မယ္ လို႕အၾကမ္: ယူဆ မိပါတယ္။ စကားမစပ္ အခုတေလာ ဘန္ေကာက္ကနာမည္ ၾကီး ျမန္မာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ေတာင္အ ခုတေလာ ႏွစ္ခါေလာက္ ျပင္ခိုင္းေနရ တယ္ ။ ေနာက္တခုက innovation  ဒါမွမဟုတ္   creativity ပါ။ သူတို႕အခ်ဥ္ရည္ကို သူတို႕ရဲ့ creation ဆို ကြၽန္ေတာ္ တို႕ လက္ဖက္ရည္ အီၾကာေကြး ဟာလည္းcreation  ဘဲလို႕တံ ဆိပ္ကပ္ႏိုင္ပါတယ္။ သူမ်ားနဲ႕သိသိသာသာ မတူေအာင္ ဘာလိုတီထြင္မလဲ ကိုေတာ့ အျမဲ စဥ္းစား သင့္ပါတယ္။ ျမိဳ႕ ထဲ မွာ မုတ္ဟင္းခါး တေလွၾကီးပါ ေျခႏွစ္လမ္: မျပည့္ ခင္ ေနာက္ဆိုင္းဘုတ္ နဲ႕ဆိုင္ကိုေရာက္ႏိုင္ပါတယ္ စားၾကည့္ရင္ အရသာကတဆိုင္နဲ႕ တဆိုင္ သိပ္မထူ:ျခားပါဘူ: ။တကယ္လို႕သာ ဟင္းရည္ ကိုဘာလိုေကာင္းေအာင္ လူၾကိဳက္ေအာင္ ထြင္ မလည္း သာအေျခခံစဥ္: စားရင္ အျမတ္အစြန္: ပိုရမလားဘဲ။   

No comments:

Post a Comment